Siiski, tuletades nüüd enda tolleaegseid meeleolusid meelde, pean tunnistama, et nii mõnigi kord olin tõsiselt häiritud sellest, et mõni üksik saadik alustas juba hommikut sellega, et võttis paar õlut. Ning päeva jooksul võtab veel pealegi. Veelgi enam, mõni napsukangelane tuli isegi Riigikogu kõnetooli. Mulle tundus see tülgastav.
Kuid olen konstruktiivne inimene ja ka siis mõtlesin mitte keeldude ja karistuste peale, vaid kuidas seda probleemi valutult lahendada. Nüüd vist on sobiv hetk mu lahendus avalikustada. Arvan, et on ebaõiglane, et autot ei saa juhtida isegi väga väikese promilliga, aga riiki saab. Ning minu meelest võiks lahendus olla üsna lihtne. Innovatiivsetes automudelites on sisseehitatud alkomeeter (seda võib paigutada ka vanadesse mudelitesse, mõned GPS-süsteemid on ühendatud alkomeetriga). Kui alkomeeter reageerib hingeõhule, siis mootor ei käivitu, juhul kui see juhtub sõidu ajal, sureb auto välja (olen Inglismaal ise sõitnud bussiga, kus alkomeeter peatas sõidu, küll mitte juhi joobe pärast, vaid tema ebakindla juhtimisstiili tõttu -- mootori taaskäivitamiseks pidi ta puhuma).
Ei peaks pakkuma tehnilisi raskusi Riigikogu mikrofoni ja iga saadiku kohamikrofoni ühendamine samuti alkomeetriga. See tagasihoidlik meede välistaks purjuspäi sõnavõtmise. Kuid võib minna veelgi radikaalsemaks: kohaloleku kontrolli ajal registreeritakse mitte üksnes oma kaart, vaid ka puhutakse. See välistaks purjuspäi hääletamise.
Ma olen veendunud, et keeldude ja karistamistega on Riigikogus ja ühiskonnas üldse alkoholismiga võidelda mõttetu -- korjad ära alkoholi puhvetist, toovad sindrid kaasa ja panevad oma tubadesse. Asjale tuleb läheneda konstruktiivselt ja innovatiivselt: Eesti on kuulus oma e-riigi poolest, võiks nüüd alustada ka e-karsklusega.
Et see rakendus võimalikult odavalt ja valutult ellu viidaks, loobun oma idee patenteerimisest.