Esimene on seotud levinud stambiga poliitika ja eetika vastuolust. See on eriti levinud postkommunistlikus ja eriti postsovetlikus ruumis ning paraku on poliitikud selle kinnistumisele kõvasti kaasa aidanud. Minu veendumuse kohaselt aga siin mitte üksnes pole vastuolu, vaid need asjad on otseselt omavahel seotud: poliitika on eetika jätk ja juhul kui on tegemist räpase poliitikaga, on selle taga räpane, korrumpeeritud eetika. Sellel probleemil on ka teine tahk: eetika ja poliitik. Olen ise korduvalt puutunud kokku olukorraga, kus mind muidu usaldavad inimesed muutuvad umbusklikuks, kui nad kahtlustavad, et nüüd ma räägin kui poliitik. Just hiljuti oli mul ebameeldiv vahejuhtum mu heade kolleegidega vene kirjanduse õppetoolist. Nad poleks iialgi mulle niimoodi öelnud, kui ma poleks poliitikaga seotud. Tekib kummaline ja demokraatia jaoks ebasoodus olukord, kus inimesed a priori ei usalda poliitikuid, ükskõik mis erakonna poliitikutest jutt ka ei käiks.
Vastuoksa esimesega on teine huvitav asjaolu seoses Agoraaga. Erinevalt kõikidest mu vestluskaaslastest arvasin mina, et eetika on lihtne ja loogiline. Kõik teised väitsid ühel või teisel moel, et eetilisi norme on palju, need võivad sattuda vastuollu ning üldse on asi keeruline ja segane. Ja samas olin kogu selles seltskonnas ainus, keda võiks nimetada ka poliitikuks. Seega kipuvad eetilistes küsimustes keerutama pigem „mittepoliitikud“.
Toon kaks näidet, mille pakkusid vastavalt Rein Raud ja Tõnu Viik. Rein tõi näiteks loo ühest suutrast, kus mängivad lapsed ei taha välja minna põlevast majast ning isa valetab neile nende päästmiseks, et väljas on veel rohkem mänguasju. Küsimus: kas ta käitus eetiliselt või ebaeetiliselt, kuna valetamine on selgelt ebaeetiline tegu. Mikko Lagerspetz vastas, et demokraatlikus kontekstis pole selline käitumine eetiline, oleks pidanud seletama ja andma adekvaatset informatsiooni ohust. Minu meelest pole siin mingit eetilist konflikti ega isegi probleemi. Isa peab päästma lapsed surma käest kõiki võimalusi appi võttes. Kui ta oleks võtnud nad sülle või vägisi põlevast majast välja toonud, poleks see samuti inimrööv, vägivald ega isegi lapseahistamine. Iga normaalne eetika sisaldab endas väärtuste hierarhiat. Väärtuste konflikt on üksnes relativistliku eetika lahendamatu probleem. Nii olevat Uku Masing väitnud, et kui kedagi kirvega tagaajav mõrtsukas küsib teilt, kuhu see inimene end peitis, siis seisate te lahendamatu dilemma ees, kuna te ei tohi ei valetada ega kaasa aidata mõrtsukale. Minu jaoks on see selgelt pseudoprobleem. Kui te päästate inimese elu, siis ei ole tegemist valega, vaid vastupidi, väga õige teoga.